donderdag 7 januari 2010

Vind ik neuk

Het is ondertussen al 2010, en we denken nog altijd allemaal dat we fantastisch goed en futuristisch bezig zijn met onze i-pods en windturbines en samenwerkingsfederalisme en onze President Van Europa, maar ik zeg u. Louter uit beleefdheid zeg ik u. En ook dat we over 30 jaar eens goed gaan lachen als we onszelf bezig zien in het jaar 2010. Wat een sukkelaars waren wij toen, 30 jaar geleden over 30 jaar!


Neem nu Facebook. Of surf naar Facebook - niet iedereen drukt zijn statussen elke dag af. Gewéldig initiatief. Geen dia-avonden meer van de reis naar Tanzania van je nichtjes, geen dagboek, geen verjagardagskalenders, geen gedoe met vriendschappen aanknopen, geen doodse telefoontjes om 'bij te praten'.... : dat kan allemaal op Facebook! Sukkelen in volkstuintjes of bijklussen in de horeca: even naar Farmville of Restauranttown.

Bloggen is ook overbodig geworden: niets biedt zo'n instant bevrediging als een reactie op een statuszinnetje op facebook. Zo'n beetje als bijval krijgen aan de toog. Het is nét geen masturbatie feitelijk. Een erectie plaatsen? Vind ik neuk.

En toch is hier nog heel wat vooruitgang mogelijk. Zo blijf ik al een tijdje met een wat onbevredigd gevoel zitten over dat porren. Dat is wel oké, eens gepord worden, vooral door die blonde stoot van Carl Hoefkens, maar na 100 keer over en weer porren wil een mens wel eens naar een next level. Speciaal voor zijn vriend Punkerke heeft Mark Zuckerberg dan ook de toepassing 'vraag het aan met Vanessa Hoefkens' toegevoegd aan mijn startpagina.

Het systeem functioneert echter nog niet naar behoren, blijkens het bericht dat verscheen toen ik voor het eerst mijn geluk met de nieuwe knop beproefde:

Oeps!
Er is iets misgegaan. We zijn bezig om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Je zou het nog eens kunnen proberen.

Een louter technische kwestie, dat spreekt, waar binnen afzienbare tijd een mouw aan gepast wordt.

Het is tenslotte toch al 2010!

9 opmerkingen:

Alexander zei

Halverwege al de slappe lach en aan het eind reeds een rib gekneusd (want dat overkomt me wel eens als ik hard moet lachen).
Kortom: goeike!

elke zei

face it, jongen. Ze wil u niet. Maar toch een goed jaar, zulle. Of zei ik dat al?

LucV zei

cool

anna zei

Met plezier gelezen. Ik ging het bijna 'liken' maar gelukkig ontbreekt de knop. por.

Your Daniel zei

Punkerke dankt jullie voor de positieve feedback en is vooral blij dat hij zo goed wegkomt met zijn onnozele vettigheid.

Marie zei

Por. Ik test een andere technische kwestie...

anna zei

Por. Dit zou wél naar mijn blog moeten linken : )

Your Daniel zei

Ah, ik dacht al .. :-)

anna zei

:)