zondag 23 november 2008

Jeuk onder mijn rechtertepel (gezag 3)

De reden waarom ik van sneeuw hou is ook de reden waarom ik van kletsnatte weekenddagen hou: een mens hoeft zich niet af te vragen of hij binnenshuis dan wel buitenshuis zijn vertier zoekt, het weer beslist dat voor hem. Altijd handig.


Dit onderwerp terzijde geschoven zijnde (u wil mijn kerstverhalen écht niet horen): Onlangs postte Huiverinkt een straf stukje over de onbedoelde reikwijdte van blogpost. Ze had een impressie van het toneelstuk 'Vergeten straat' geschreven, en die impressie werd door een ijverige promomens zomaar eventjes op de site van het NTG gepubliceerd.

Een eer, maar ook even schrikken wellicht. En misschien zullen de losse impressies van Huiverinkt nooit meer écht los zijn. Mij zal het niet overkomen: mijn recensietjes (zoals dat van 'Een kind van God' van Rachida Lamrabet) komen netjes op CuttingEdge. Afleveren, gedaan en niets meer mee te maken.

Onderweg tussen twee postjes recenseert een mens per ongeluk echter ook al eens een pannenkoekenrestaurant, en onlangs kwam ik erop uit dat een niet bijzonder flatteus postje uit mijn internetdagboek het derde zoekresultaat oplevert wanneer pannenkoekenliefhebbers deze taverne uit Damme googlen.

Ik wist dat er vroeg of laat miserie van zou komen, van pannenkoeken te gaan eten in Damme.

Anderzijds: Volgens marketingmensen bestaat zoiets als slechte publiciteit niet echt, en ook: Volgens Nieuws.be is mijn gezag drie en dat van Gazet van Antwerpen acht. Ik wil maar zeggen: Taverne Ter Kloeffe is wellicht nog niet failliet, en hun klandijzie vindt waarschijnlijk vaker via Sijsele dan via Google de weg.

Nieuws.be, zei ik? Ah ja, al mijn postjes worden namelijk integraal door hen overgenomen. Nu ja, door de een of andere elektronische toepassing op die site, en net als de posts van bijna elke andere Vlaamse blogger, daar niet van. Maar het is niettemin eens dikke leut om als nieuwsbron te fungeren:

Het heeft gisteren ook in Ledeberg gesneeuwd! Barack Obama plant een gigantisch herstelplan! Vanavond eet ik stoofvlees! Het aandeel van Fortis wordt vanmiddag om 15.45 u opgeschort! Ik heb al enkele dagen last van een onbestemde jeuk net onder mijn rechtertepel!

Zo, weer 20 hits erbij op Nieuws.be.

Tot morgen, nieuwslustigen.

4 opmerkingen:

elke zei

Lap, alsof het nog niet erg genoeg is dat ik in fuckin' Ledeberg nooit parkeerplek vind, pakken ze daar ook nog eens mijn sneeuw af.

Your Daniel zei

Fuckin' Ledeberg? De zondagsmarkt heeft hier pertanks alles voor de moderne huisvrouw! ;-)

elke zei

Jep. Gebloemde schorten en al! En plastieken blommen. Ik weet er alles van. ;-)
Ledeberg is veel te dicht bebouwd naar mijn goesting. Ik kom er niet graag. Mijn vriend woonde vroeger in Sint-Amandsberg en dat vond ik een veel aangenamere buurt. De straten zijn er breder en het is een beetje groener van omgeving.

Your Daniel zei

Heel juist, 't kan soms nogal benepen aanvoelen. Maar ik geniet er enorm van dat alles zo dichtbij is (alle winkels op wandelafstand, bussen en trams naar het centrum vlakbij)